Komunikacija s Poreznom upravom (potvrde, zahtjevi i slični akti)

1. Traže me iz vrtića potvrdu za subvencioniranje cijene vrtića, kako je mogu dobiti?

Potvrdu o visini dohotka možete zatražiti putem elektroničkih usluga Porezne uprave (ePorezna) ili putem mobilne aplikacije mPorezna. Osnovni preduvjet za pristup elektroničkim uslugama Porezne uprave je posjedovanje elektroničke vjerodajnice unutar sustava NIAS (npr. token banke, mToken i sl.).
Odaberite "ZAHTJEVI", Podnesi zahtjev, Zahtjev za izdavanje porezne potvrde, Potvrda o visini dohotka i primitaka. Popunite razdoblje i svrhu (u ovom slučaju na izborniku izaberite „subvencioniranje i/ili utvrđivanje cijene vrtića“) i pritisnite naredbu "POŠALJI". Na ekranu se prikazuje potvrda o uspješnom slanju zahtjeva, a tražena potvrda bit će dostavljena u "KORISNIČKI PRETINAC" u "Profilu".
Navedenu potvrdu također možete zatražiti osobno u nadležnoj ispostavi Porezne uprave prema mjestu prebivališta/prijavljenog boravišta.

2. Potrebna mi je potvrda o visini dohotka za sve članove moga kućanstva. U sustavu eGrađani odabirem drugog subjekta (dijete) ali ne uspijevam odabrati opciju ePorezna za njega.

Sustav ePorezna razlikuje se od sustava eGrađani te ne pruža mogućnost korištenja usluga i za druge članove obitelji (djecu) osim ako niste ujedno i opunomoćeni za korištenje ePorezna od strane njih.
Dijete/član kućanstva može sam podnijeti zahtjev za izdavanje porezne potvrde ako posjeduje elektroničku vjerodajnicu unutar sustava NIAS (npr. ePASS, token banke, mToken i sl.) odabirom „ZAHTJEVI“, Podnesi zahtjev, Zahtjev za izdavanje porezne potvrde, Potvrda o visini dohotka i primitka. Napomena: primjerice, ePASS vjerodajnicu mogu tražiti i dobiti stariji od 15 godina (https://epass.gov.hr/Login.aspx). Ako nema NIAS vjerodajnicu kojom bi mogao pristupiti sustavu ePorezna-JPPU, punoljetna osoba može dodijeliti ovlaštenja putem obrasca punomoći te ga predati u ispostavu Porezne uprave. Obrazac punomoći popunjava se putem web obrasca dostupnog na sjedećoj poveznici: Obrazac punomoći.
Detaljnije o ovlaštenjima ili punomoći za korištenje ePorezne potražite ovdje https://e-porezna.porezna-uprava.hr/Pages/KakoPostatiKorisnik.aspx.  Članovi kućanstva osim sustava ePorezne mogu potvrde zatražiti i u svojim mjesno nadležnim ispostavama (za maloljetno dijete podnosi zakonski zastupnik/roditelj).

3. Za bankovno poslovanje potrebna mi je potvrda o stanju duga i za podizanje kredita JOPPD Obrazac za prošlu godinu?

Potvrdu o stanju duga možete zatražiti putem elektroničkih usluga Porezne uprave (ePorezna) ili putem mobilne aplikacije mPorezna. Osnovni preduvjet za pristup elektroničkim uslugama Porezne uprave je posjedovanje elektroničke vjerodajnice unutar sustava NIAS (npr. ePASS, token banke, mToken i sl.). Odaberite "ZAHTJEVI", Podnesi zahtjev, Zahtjev za izdavanje porezne potvrde, Potvrda o stanju poreznog duga. Popunite svrhu izdavanja bankovno poslovanje (krediti, leasing, bankovne garancije,…) i pritisnite naredbu "POŠALJI". Na ekranu se prikazuje potvrda o uspješnom slanju zahtjeva, a tražena potvrda bit će dostavljena u "KORISNIČKI PRETINAC" u "Profilu".
Navedenu potvrdu također možete zatražiti osobno u nadležnoj ispostavi Porezne uprave prema mjestu prebivališta/prijavljenog boravišta.
JOPPD Obrazac (Izvješće o primicima, porezu na dohodak i prirezu te doprinosima za obvezna osiguranja) je zajednički obrazac Porezne uprave i REGOS-a. Putem Obrasca JOPPD prikupljaju se podaci o primicima, te s njima povezanim obračunanim i uplaćenim javnim davanjima po osiguranicima, a REGOS i Porezna uprava, kao nositelji prikupljanja podataka, koriste ih ovisno o svojim nadležnostima.
U sustavima ePorezna i mPorezna omogućen je uvid i ispis pojedinačnih izvješća u rubrici „Moj JOPPD“ po isplatiteljima, datumu i oznaci izvješća, a putem eRegosa moguće je dobiti zbirni dokument za odabrano razdoblje (godinu, 6 mjeseci i sl.) koji se dostavlja na e-mail adresu podnositelja te također i treće strane (banke, osiguravajuće kuće…).
Najbrži način za dostavu dokumenta trećoj strani je da prilikom podnošenja upita REGOS-u pod alternativne kontakte unesete e-mail treće strane. Na taj način obavijest o dostupnosti dokumenta istovremeno će stići vama, ali i trećoj strani (npr: službeniku u banci).

4. Što moram poslati Poreznoj upravi za oslobođenje od poreza na nekretnine?

„Zahtjev za prijavu podataka bitnih za oporezivanje porezom na nekretnine“ putem sustava ePorezna, u rubrici „ZAHTJEVI“, najkasnije do 31. ožujka godine za koju se utvrđuje porez na nekretnine i to prema mjestu gdje se nekretnina nalazi (upravnom tijelu jedinice lokalne samouprave ili ispostavi Porezne uprave). Također se isti zahtjev može popuniti i dostaviti poštom ili osobno. Više o tome potražite ovdje: Vlasnik nekretnine​ - Porezna uprava.

5. Kako dostaviti priloge uz zahtjeve u ePoreznoj?

Naredba „PRILOZI“ unutar pojedinog zahtjeva/obrasca sa lijeve strane ekrana u ePoreznoj je neaktivna (sive boje) sve dok se najprije ne odabere naredba „POŠALJI“.
Nakon uspješno poslanog zahtjeva/obrasca i potvrde o tome, aktivira se (postaje plave boje) naredba „PRILOZI“ te traži odabir vrste priloga i nudi putanju na vaše računalo da izaberete dokument koji želite priložiti. Na kraju se pojavljuje poruka da je prilog uspješno dostavljen.

6. Kome dostavljam prigovor/žalbu na porezno rješenje?

Porezno rješenje sadrži uputu o pravnom lijeku u kojem je točno navedeno kome dostavljate prigovor ili žalbu. Također isto možete poslati putem sustava ePorezna odabirom opcije „ZAHTJEVI“, Zahtjev za prigovor/žalbu u koji unosite klasu, urudžbeni broj rješenja te sadržaj i privitak kao datoteku ako je potrebno.

7. Često sam odsutan sa adrese svog prebivališta i ne stignem preuzeti preporučenu pošiljku koju mi šalje Porezna uprava. Mogu li mi se pismena slati na drugu adresu?

Podnošenjem Zahtjeva za izmjenom podataka u registru poreznih obveznika u rubrici „ZAHTJEVI“, putem ePorezne/mPorezne ili osobno u nadležnoj ispostavi, možete odrediti drugu adresu za dostavu pismena. Također možete opunomoćiti drugu osobu za isto.

8. Mogu li se porezne potvrde ili drugi porezni akti dobiti e-mailom?

Poreznoj upravi, zbog sigurnosti i zaštite podataka, e-mail i SMS i sl. nisu službeni načini komunikacije ni dostave pismena. Obratite pozornost na česte pokušaje lažnih (phishing) poruka odnosno mrežnih krađa identiteta (Upozorenje - lažne (phishing) poruke - Porezna uprava).
Porezne potvrde se dostavljaju u „Korisnički pretinac“ sustava ePorezna/mPorezna ili se obvezniku uručuju u mjesno nadležnoj ispostavi.
Neki porezni akti (npr. opomene) se također dostavljaju u korisničke pretince obveznika koji se koriste sustavima ePorezna/mPorezna, dok se većina pismena iz Porezne uprave dostavlja poštom (najčešće preporučenom pošiljkom).

9. Dobivena je opomena za porezni dug, ali prethodno nije dostavljeno rješenje o plaćanju obveze. Mogu li dug platiti na rate?

Opomene se šalju dužnicima koji u poreznim evidencijama imaju dospjelog, neplaćenog poreznog duga starijeg od tri dana. To znači kako je dug nastao temeljem izvršnog rješenja o utvrđivanju porezne obveze ili dostavom zakonom propisanih obrazaca. U slučaju da porezni obveznik nije zaprimio rješenje o utvrđivanju porezne obveze, čija se naplata opomenom traži, moguće je kako porezni obveznik nije zatečen na adresi prebivališta, odnosno sjedišta te nije postupio prema obavijesti koju mu je ostavio djelatnik Hrvatske pošte. Naime, sukladno zakonskim odredbama, nakon dva pokušaja dostave, porezni akt postaje izvršan u roku od 15 dana od dana dostavljanja druge obavijesti. 
Opomena prethodi pokretanju ovršnog postupka, a dužnika se njome poziva na plaćanje te upućuje da nejasnoće u vezi s visinom duga može razjasniti javljanjem svojoj nadležnoj ispostavi.
Zakonom je propisana mogućnost obročnog plaćanja dospjelog i nepodmirenog duga, u najdulje 24 mjesečna anuiteta uz obračun zakonske zatezne kamate. Za ostvarivanje ovog prava, potrebno je predati prijedlog za sklapanje Upravnog ugovora nadležnoj ispostavi Porezne uprave. Više informacija saznajte: Upravni ugovor - Porezna uprava.

10. Kako mogu provjeriti imam li dugovanje prema Poreznoj upravi bez dolaska u ispostavu?

Stanje duga (a i pretplate) možete provjeriti putem sustava ePorezna, odabirom „Porezno knjigovodstvene kartice (PKK)“ u rubrici „PROFIL“ ili mobilne aplikacije mPorezna u dijelu „Moj PKK“, Porezno knjigovodstvena kartica. Uz pregled duga vidljivi su i svi potrebni podaci za uplatu putem opcije „Generiranje podataka za uplatu“.

11. Mogu li uplatiti porez putem sustava ePorezna ili mPorezna?

U sustavu ePorezna podatke za uplatu sa pripadajućim barkodovima za uplatu možete pronaći u dijelu „UVID U PKK“ na kartici „GENERIRANJE PODATAKA ZA UPLATU“ (detaljnije potražite na poveznici: https://e-porezna.porezna-uprava.hr/Upute/G2B/Korisni%C4%8Dke%20upute%20-%20Uvid%20u%20Porezno%20knjigovodstvenu%20karticu%20(PKK).pdf , od 13. str.).
Opcija „GENERIRAJ PODATKE ZA UPLATU“ omogućava generiranje barkodova za uplatu odabirom jedne ili više mogućih uplata na početnom ekranu u dijelu „MOJ PKK“ sustava mPorezna (detaljnije potražite na poveznici: https://e-porezna.porezna-uprava.hr/Upute/G2B/Korisnicke_upute_mPorezna.pdf od 45. str.).